ik ben 2 meter lang en wil graag een caravan, weten jullie een model of merk die aan mijn wens kan voldoen want het lijkt erop dat bij 1,80 a 1,90 meter echt wel ophoudt bij de caravanfabrikanten
ik ben zelf over de 2 meter en heb een caravan.. ik heb een knaus monsun gekocht met kopkeuken.. wat dus inhoudt dat het achterend bed is .. ik heb een klein “tafeltje”gemaakt op hoogte van het bed en bekleed met schuimrubber en die word tussen de koelkast en de kast gezet zodat ik lang uit kan liggen .. ideaal.. misschien een idee??
Beste,
Mijn man is 2m03 en ikzelf 1m91. Vorige zomer zijn we naar nederland getrokken om caravans te passen. de ideale caravan was voor ons de kip vision 41 EKR. Met een stahoogte van 2m04. Het bed was 2m10 op 2 m wat zeer breed is.
Wel is er een nadeel. Door het hefdaksysteem is de deuropening laag en zal de voortent ook te laag zijn. Dus doen we nog wat verder met onze vouwwagen…
Ook ik heb me de laatste maanden rot gezocht naar een caravan voor lange mensen. Jammer dat ik deze pagina niet eerder heb gevonden. Dan had ik de tip van Carmen eerder gekregen.
Maar onafhankelijk van haar kwam ik ook uit op een Kip Vision (hefdakmodel) omdat die een stahoogte heeft van 2.05m en een bed dat lang genoeg is (2.10 m.)(tu)
De Kip Vision EKR heeft een bed/ lit jumeaux van 2.10x1.96m! (Daar kun je dus nog een kind bijleggen als het moet.) Je moet er dan wel aan je voeteneind uitklauteren.
deze Kip heeft een rondzit . Heeft ook de mogelijkheid om het bed dwars op te maken (dan slechts1.96x1.40m). Dan houd je wel een klein zitje over. Dit is dus ideaal voor mensen die hun bed niet willen afbreken.
De Kip Vision TCB heeft twee losse bedden van 80/210m. Daar kun je dus makkelijker uitstappen. (Is trouwens ook lit jumeaux te maken tot 1.95/210). Deze heeft echter niet die dwars mogelijkheid en je moet dus altijd het bed afbreken om (binnen) te eten. Hij heeft geen rondzit ,dus een langere tafel tot aan het raam.
Beide Kippen hebben ook nadelen: De deur is laag ( 1.47m)(td) Dat is bij het instappen niet zo erg maar bij het uitstappen misschien wel.
De voortent is ook niet zo hoog. Bij de caravan 2.10m maar naar voren toe wat lager.
persoonlijk begrijp ik die stof- en houtkeuzes nooit zo goed. Altijd diezelfde (duitse?) jaren 80 patroontjes!(td)! Doe mij maar een frisse boerenbonte ruit ofzo!
Er zijn vast wel caravans te koop waarbij ALLES groot is. Maar dan kom je in de categorie kermis/woonwagen terecht. Wij zoeken iets sportiefs. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.
Mart
Dag meneer/mevrouw,
Wij ontwerpen/bouwen chalets(sta-caravans) op maat. Op dit moment hebben we chalets ontwikkeld, die de volledige binnenhoogte hebben van 2,8 mtr.
Geheel naar eigen wens in te richten/in te delen of naar een aantal ontwerpen die met dit nieuwe concept ontwikkeld worden.
Door de speciale verbindingen, kan de chalet geheel gestuct worden, zonder dat deze gaat scheuren. Ook voor de buitenzijde kan worden gekozen voor
diverse afwerkingen, in canexel, stucwerk etc.
Daarbij is het geheel zo gebouwd, dat we een rc-waarde van ruim 3 behalen, wat betekent dat ook in de winterperiodes het uitstekend ver-
blijven is in het chalet.
U kunt bij ons zelfs kiezen voor bijv. een casco-chalet en geheel naar eigen believe in te delen of af te werken, of uiteraard kiezen voor een compleet voor
u gebouwd chalet, uiteraard tegen een zeer concurerende prijs.
Mocht u geïnteresseerd zijn, neem dan gerust eens contact op. Tel: 0412-656022 of 06-54374166 /
Met vriendelijke groet,
Janny van der Veer (06-57311828)
I & D Projecten b.v.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?