krakende trekhaak

• trouble

Heeft iemand een idee wat ik tegen een krakende trekhaak kan doen. Bij hobbels, bochten en rotondes is het echt niet te harden tussen caravan en trekhaak. Ik heb ergens gelezen dat je geen vet op de trekhaak mag smeren. Klopt dit? Anders doe ik dit alsnog, want dit is nix zo.

Mvg,

Bert

• hans

hallo bert,

ik ken dat geluid.

heb dat gehad met 'n oldtimer caravan.

wij hebben toen de kop van de caravan gedemonteerd en in gesmeerd meyt molykoot vet,wit van kleur.

dit is verkrijgbaar in flacons die in 'n kitspuit passen.

dit soort vet is bestand tegen hoge druk en vermengt zich niet met water.1 maal per jaar verwijder je dit met 'n hete hogedruk bij de pomp en herhaal de behandeling.

het beste is dat om voor de winter dit te doen.

ook de remcilinder van de oplooprem kun je hiermee vol spuiten.

succes ermee hans

• Dennis

Als een anti-slinger koppeling op je caravan hebt, mag je hem inderdaad NIET invetten.

Even de kogel ligt schuren met fijn schuurpapier, een ook even de cupjes in de koppeling licht schuren

Dennis

• trouble

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb zowel de trekhaak als de “schoentjes” licht opgeschuurd. Ben benieuwd of bij ons volgende vertrek het gekraak minder is. Neem voor de zekerheid wel wat schuurpapier mee.

Groet Bert

• Jan

Smeer aub NOOIT geen vet op de kogel. Dit stimuleerd alleen maar slingeren van de caravan.

• karafanvilozoov

Flauwekul

• wim van Dijk

wat is er te doen aan een krakende trekhaak, wie het weet geef a.u.b.bericht

bij voorbaat dank

• Giel

Als een anti-slinger koppeling op je caravan hebt, mag je hem inderdaad NIET invetten.

Even de kogel ligt schuren met fijn schuurpapier, een ook even de cupjes in de koppeling licht schuren

Dennis

• Ton

Schoonmaken met remmenreiniger en schuren met een schuurpad hept ook goed

• Ton

Karafanvilozoov.

Weinig verstand van caravans gezien jou reactie