Een Zelfbouw Caravan: bestaat dat?

• Timon

Hallo allemaal,

Het lijkt mij wel een leuke vrijetijdsbesteding om zelf een caravan te bouwen. Maar ik zie nergens een bouwpakket, of bouwtekeningen te koop. Bestaat zoiets?

• Ron(ald) van den Hout

Als je zelf een caravan wilt bouwen moet je ook niet namaken van een tekening.

Nummero uno. Quata costa??

Met andere woorden. Hoeveel geld wil je er tegen aan gooien.

Wat voor materialen ga je gebruiken.

Kuststof, metaalsoort of hout.

Zelf bedenken hoe die eruit komt te zien.

Zelf je vertrekken indelen en berekenen.

En…..voor welk klimaat moet hij tegen kunnen.

Van een plaatje afkijken moet bij de Ikea zijn.

Ron

Zit nu even buiten m'n eigen caravan ( 10x4 meter) op 500 m² grond. Als ik eraan denk als ik er weer vertoef, en er aan denk, nodig ik je wel uit.Timon schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Het lijkt mij wel een leuke vrijetijdsbesteding om zelf een

> caravan te bouwen. Maar ik zie nergens een bouwpakket, of

> bouwtekeningen te koop. Bestaat zoiets?

• Timon

Voor de goede orde: het zou gaan om een tourcaravan, niet om een stacaravan. Met name het chassis lijkt mij het meest lastige onderdeel van een zelfbouwproject!

• abder

hallo

ben je klaar met zelfbouw caravan? heb je een een tekening van ? ik woon in Africa en ik heb genoeg grond. A.U.B als je een tekening hebt stuur je me.

sorry voor mij slecht nederlads maar ik heb jullie taal 5 alléén maanden geleerd.

dag

• west

Hoi,

Ja dat kan!

Ik weet dat mijn vader (RIP) dat ook wilde doen, maar dan praat ik wel over 35 jaar geleden.

Als je wilt bouwen, en waarom niet, dan moet je hem natuurlijk wel ter keuring aanbieden bij een caravan dealer.

Dus zou ik zeggen ga eerst eens na vragen wat de voorwaarden zijn om met een zelfgemaakte caravan de weg op te mogen.

Een onderstel, wielen/as en dissel zijn los verkrijgbaar bij elke aanhangwagen verkoper.

Andere mogelijkheid is om een sloopcaravan op de kop te tikken en vervolgens deze ontleden en het onderstel gebruiken. pas op maak deze niet langer mag wel korter en let op het gewicht!

Voor dat je maar een stap gaat nemen, moet je wel weten dat een zelfbouw caravan 2x zo duur kan worden. (alle onderdelen moeten apart worden aangeschaft)

Maar natuurlijk wens ik jullie veel succes en plezier toe.

KvD.

• A.van Wingerden

Zie onder www.zelfbouwcaravan.nl

• Arie van Wingerden

Wij zijn bezig om een pakket samen te stellen zodat men zelf een stacaravan kan gaan maken.

Voor Info Zie www.zelfbouwcaravan.nl

Groet

Arie van Wingerden